Retrozonne
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Retrozonne

retrozonne back zet je informatie maar zelf met andere mensen :)


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

How to.... PORTFORWARDEN

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1How to.... PORTFORWARDEN Empty How to.... PORTFORWARDEN zo sep 20, 2009 1:17 pm

Code46


gewoon lid
gewoon lid

Als je een spel maakt doe je dat vanaf je eigen computer.
Alleen jijzelf kan het spelen, tenzij je je porten opent.

Porten zijn eigenlijk gewoon 'deuren' die je moet openen om
informatie van jouw computer via het internet naar de computer van de persoon die je spel wilt spelen te sturen.

'Deuren' open zetten klinkt heel makkelijk, en dat is achter af ook wel zo, maar je moet wel weten hoe je het doet. Daarom ga ik het jullie hier uitleggen.
LET OP: voor elk soort spel moet je weer andere porten open zetten, als je niet kunt vinden welke porten je open moet zetten vraag het dan even na aan de gene waar je software van je game vandaan hebt.

Ok, let's start!
1. Ga naar start (links onder), en klik op 'uitvoeren'.
Dan krijg je een klein schermpje en daar tik je in: 'cmd'

2. Als het goed is is er nu een zwart scherm geopent met wat informatie van je computer, en zie je C:\Documents and Settings\User> staan, hier achter typ je in: 'ipconfig' en je drukt op enter.

3. Nu staan er een aantal gegevens, maar je hebt alleen de eerste nodig.

4. Je opent internet (of FireFox) en het IP adress in wat je net zag in het zwarte scherm (192.168.1. hier achter is het altijd verschillend!) en je drukt op enter. Als dat niet werkt moet je 192.168.1.1 typen!

5. Je krijgt nu een website van je router.
Je klikt op Advanced Setup en daarna op NAT.
Als het goed is krijg je nu aan de rechter kant van het menu
een tabel. Nu klik je in het menu op 'Virtual Servers'.
Nu krijg je dezelfde tabel en je klikt daarboven op Add.
Hier kan je porten toevoegen

Porten
Habbo: 90
HoloCMS: 80, 21, 20, 3306

Maak je een Habbo retro dan moet je het tweede vakje aankruizen: 'Custom server'
daarachter vul je in Habbo.
Nu moet je in de tabel het port nummer invullen en aankruizen wat het is. Meestal is het beste als je TCP/UDP aankruist.
Klik op save/apply en je hebt je porten geforward! Very Happy

2How to.... PORTFORWARDEN Empty Re: How to.... PORTFORWARDEN wo jun 02, 2010 11:47 am

Thom

Thom
gewoon lid
gewoon lid

Goede tut, Maar ik ga het niet doen, want mijne is beveiligd met een wachtwoord xD

3How to.... PORTFORWARDEN Empty Lukt Niet do dec 02, 2010 7:50 pm

Jens


gewoon lid
gewoon lid

Ik heb alles geprobeerd en gedaan maar als ik "ipconfig" doe staat er geen juiste ip + typ ik die 192....1 typ in webadres staat er "Deze webpagina is niet beschikbaar". Ik heb wel telenet, kan iemand mij helpen ? m.v.g. Jens (ps.: stuur mail naar "jens_vl@hotmail.com" of "reply".

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum